dinsdag 15 januari 2013

Tricot deel 2

Ik bestelde tricot en had me voorgenomen ieder kind te voorzien van een nieuwe pyjama tijdens de kerstdagen.

Ik had al snel door dat mijn kinders niet meer in de kleine maatjes vallen en dat één metertje tricot niet genoeg is voor een lange broek en een vest met lange mouwen.

De zoektocht naar bijpassende tricot begon ...

* de kleur is altijd een tint anders
* de kwaliteit/dikte van de tricot

Ik vond effen tricot waarmee ik vrede kon nemen, het was niet 100% maar beter zou ik toch niet direct vinden.

Het resultaat ...

beetje tricot

Voor de broek gebruikte ik ottobre 6/2010
model 14 - 35. De gulp liet ik vallen, teveel gepruts.

Voor mijne smalste maakte ik eerst 2 test broekjes:
de eerste met fluo boordband
P1020965

de tweede met dikke tricot
testbroek 2

De twee broeken zijn wat breed voor hem, dus bij de echte versie maakte ik de boordband nog smaller en hoger, resultaat een broek die blijft zitten.

P1020966

zie hier de viking pyjama, ♥ de raglanmouwen, ♥ de pyjama
P1020967

Nog tricot genoeg ... dus volgde er nog een helicopter, scooter en tractor pyjama

de helicopter en scooter pyjama kregen een extra boord onderaan zodat de rug niet bloot komt en aangepaste pijpboordjes ;-)

Helicopter vest

scooter pyjama

de tractor pyjama, met korte mouw want dit is een pakje voor iemand die gek is op tractors maar pas jarig is in mei.

tractor pyjama

Voor de dochter ook nog 2 pyjama's gemaakt

weer het patroon van toen en toen

maar deze keer knipte ik het voorpand in een geheel
roze aapjes

en voor de astronauten pyjama gebruikte ik volgend patroon, model 34, naar mijn gevoel geen voltreffer, daarom maakte ik ook nog geen foto's misschien als jullie het lief vragen ;-)

4 opmerkingen:

  1. Mooie collectie! Ik zou me daar ook nog eens aan moeten zetten, maar tricot is niet mijn favoriete materiaal om mee te werken, dus blijf ik het maar uitstellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai, ze zijn echt mooi geworden! En die gaan gedragen worden denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. welk een patroontje gebruikte je voor de meisjespyjama? Zo mooi! Proficiat
    Gratienne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor de roze pyjama gebruikte ik een te klein geworden pyjama en tekende deze een maatje groter over. Gelijkaardig aan deze uitleg: http://polkadotjes.blogspot.be/2013/04/van-een-t-shirt-naar-een-mini-burda-7828.html

      Verwijderen