maandag 3 januari 2011

Jurkjesmaand ...

Ik zal mijn best doen om ook wat jurkjes in elkaar te boksen deze maand, het eerste is al een feit!

Ik begon met dit patroon uit een Japans boekje


maar zowat alles aan het patroon paste ik aan.
Ik had geen zin om te rimpelen en wilde liever met een rits werken, dus werd het patroon niet meer helemaal gevolgd.

Ik maakte een stolpplooi in het voorpand en in het achterpand zette ik een blinde rits.
Het resultaat ...
Japans kleedje
een leuk kleedje. Hopelijk vindt de dochter het ook leuk voor haar eerste schooldag volgende week!

Wat ik nog kan meegeven is dat deze stof veel blauw afgeeft, mijn handen en naaimachine waren mooi gekleurd! Dat belooft voor de was, ik zal maar azijn gebruiken!

2 opmerkingen:

  1. Leuk kleedje & een leuk stofje
    Goedgekeurd voor de eerste schooldag?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze heeft het met veel plezier gedragen op de eerste schooldag

    BeantwoordenVerwijderen