zondag 3 oktober 2010

Kraag

Mijn man is een hemdenman ... alle dagen!
Ik begin er niet aan om een hemd voor hem te maken, één veston (ooit lang geleden) was al een hele klus.

Maar toch help ik hem graag uit de nood met mijn naai "kunsten".

Zo moet ik tegenwoordig om de zoveel tijd zijn binnenzakken van zijn broek herstellen, en dat is geen simpel jobje! Je kan er moeilijk bij ...
Hoe deze steeds opnieuw scheuren, ik weet het niet! Het is nieuw voor mij.

Maar het ging dus over hemden!

Hij draagt zo graag een hemd, en ja hij heeft ook zijn favorietjes. Na verloop van tijd is die kraag echt een ramp. (voor de rest is er aan het hemd nog niets te zien) Dus dan is het tijd voor actie!



Ik maak dan heel de kraag los, dit is het meeste werk aan heel het gedoe! Maar eens je het eerste stukje los hebt dan gaat het vlotjes.

Ik draai de kraag om en speld hem weer vast!




Ik stik alles met een kleine steek terug vast en klaar om terug aan te doen!

(foto van het resultaat ben ik ergens kwijt gespeeld)
Kan misschien ook eens van pas komen bij jullie! Of hebben jullie geen hemdenman?

1 opmerking:

  1. Da's een handige truc! Zal ik ook eens proberen bij mijn hemdenman, want ja, iedere dag een vers hemd, dus ze slijten vlug aan de kraag...
    Wat die binnenzakken van de broeken betreft, dat komt bij mijn man ook voor: maar de schuldige is hier telkens zijn overvolle sleutelbos die hij altijd in zijn broekzak wil hebben. Ik heb ze eens geteld en naast twee kanjers van grote autosleutels zijn er nog 8 (!) andere sleutels aan zijn sleutelbos. Variërend van fietssleuteltje over brievenbussleutel tot huissleutel en garagesleutel en .... Geen wonder dus dat die zakken het begeven, zeker al door dat gewrijf van die soms scherpe kantjes aan de sleutels. Bovendien moet hij steeds zijn broek omhoogtrekken want door dat gewicht in zijn zakken, trekt de broek natuurlijk naar beneden. Maar volgens hem zijn die sleutels echt allemaal nodig. Dus wordt het hier ook af en toe binnenzakken herstellen (op een onorthodoxe manier, want ik heb nog geen handige manier gevonden).
    groetjes, sneksniltje

    BeantwoordenVerwijderen