maandag 22 februari 2010

Wat doet mama in het weekend?

Wat plannen jullie zoal in het weekend, ik plan niet al te veel maar ik heb altijd wel een lijstje af te werken. (dat probeer ik, maar ...)

Vrijdagmiddag beginnen we aan het weekend, snel even winkelen met zoonlief. Snel, want we moeten nog 2 kleine spruiten ophalen en eten maken ... je kent dat wel.
Het nodige fruit wordt in geladen, de nodige kaasjes, koekjes, groenten, ...
Ondertussen heeft zoonlief zijn oog laten vallen op knappe sokken. Ja, hij vond ze super. Een hele scene in de winkel aangezien mama deze niet wilde kopen. Je kent ze wel die gillende kinderen die hun keel openzetten omdat ze hun zin niet krijgen ... maar deze mama gaf niet toe. De sokken waren niet alleen veel te groot (bijna 10 maten) maar het waren roze mega mindy sokken. Zie je hem al lopen?? Ik zag dat echt niet zitten en genoot dan maar van de scene.
We konden een deal sluiten, hij zou stickers van cars krijgen in de volgende winkel, dat zag hij wel zitten. Oef!!!

Op zaterdag probeer ik mijn huishouden toch wel een beetje te doen ... een beetje dan toch.

Stofzuigen is echt geen lachertje, iedereen probeert dat fantastische ding uit je handen te halen, maar zelf zuigen ze geen enkel kruimeltje op ...
We proberen dan maar wat te strijken om de achterstand van afgelopen week bij te werken.
Het nieuwe ding trok zo de aandacht dat ook deze taak gestaakt moest worden.
We raken echt wel ver in het huishouden op deze manier ... dan maar torens en puzzels maken.

's Middags heb ik twee jongens die naar het voetbal zijn en twee kleine prutsen die dringend in bed moeten. Het moment om wat werk in te halen!
Dat had u gedacht, die 2 kleine prutsen gillen alles bij elkaar. Ze een beetje sussen en terug een tutje geven ... het helpt voor één van hen maar nummer twee geeft niet op. Ok, ik liet het erbij, een pruts sliep en de andere pruts liep terug beneden rond en haalde het speelgoed verder overhoop. Daar ging mijn uurtje bijwerken.

In de late middag gingen we nog met heel de bende naar de winkel. De oudste had nieuwe sportschoenen nodig en nu na maanden kwam het er eindelijk van! Het was voor een grote jongen ook het moment om zo'n toffe sportschoenen te passen. Hij was helemaal verkocht! Echt hij liep plots op wolkjes ... hij was super blij met zijn nieuwe aanwinst. Hij was zo blij dat hij er de winkel mee uitliep en zijn winterschoenen liet inpakken. Ach waarom ook niet.

's Avonds, bedtijd ...
De sportman wilde met zijn schoenen gaan slapen, kan je het voorstellen ... alle trucjes uit de kast halen om toch maar die schoenen uit te krijgen. Ok, die schoenen mogen een nachtje naast het bed staan.
We hoopten op een rustige nacht want dochterlief is de laatste weken al elke nacht wakker, echt elke nacht! Zal hopelijk maar "een fase" zijn?
Alles bleek goed te verlopen ... echt het viel redelijk mee tot zoonlief wakker werd en in paniek op zoek ging naar zijn schoenen! Hij vond zijn schoenen niet direct en vond het dan nodig om het licht van de kamer aan te doen. Ach ja, waarom niet? (maar de 2 andere spruiten slapen voorlopig ook nog bij hem op de kamer)
Ok, zondagmorgen 5.55u en iedereen is wakker!!! Echt schitterend!!

Zondag werd dus een lange dag voor ons allemaal.
Mama probeerde haar taken verder te zetten, met weinig succes maar ach, straks slapen er twee en kunnen we even verder werken!! De ramen die moesten er ook nog dringend aan geloven, overal die kleine handjes ... 't was hoge tijd. Het lukte aardig, zoonlief wilde helpen en nam ook de nodige hulpmiddelen.
Toen kwam ik aan het raam waar ze heel leuk op enkele minuten tijd enkele stickers hadden geplakt. Ik was meer dan een uur bezig om die vissen eraf te halen, meer dan een uur aan een raampje van 50 op 50. Echt, raamstickers!!! geen aanrader!!!

's Middags moesten er twee kleine prutsen naar bed en ik hoopte een uurtje of twee opruimen mogelijkheden!!! Ja, je kan het al voorspelen ... nummer 2 wilde nu niet slapen.
Ze kwam dan maar aan tafel met de stiften kleuren, ze heeft het lang volgehouden. Ze deed het echt goed, maar die handjes zagen er ook niet uit. Maar dat nam ik er met plezier bij.

Zondagavond, eindelijk iedereen naar bed, nu kan ik er eindelijk aan beginnen, het opruimen, het schoonmaken, ... maar nog eerst even snel een machine wisselen (het zoveelste van het weekend). Mijn machine deed niets meer! Echt niets!!! Ja water nemen, dat was geen probleem. Water wegpompen dat ging ook nog ... maar wassen, draaien, zwieren, ... niets van dat!!!! Ik wist het echt niet meer!!

Wat verlangt een mens toch zo naar een rustig weekendje met de kids.

4 opmerkingen:

  1. Thanks for your message - my patterns come by mail.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi :) Thank you for joining my giveaway!
    Here its sunny and Im hoping for spring soon :)
    Hilde Iren (www.monome-me.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oei dat klinkt niet leuk.

    Ik heb daar iets op gevonden:
    Ik heb heel kleine wegwijzertjes gemaakt zodat de kabouters snachts mijn huis proper krijgen.(wenswens)

    Verder is je frustratie heel herkenbaar. Ik heb onverwachts een dagje vrij vandaag, maar ik kom nergens toe met peuter in de buurt die nogal destructief is ingesteld vandaag :-(

    Al een geluk dat mijn weekends wel vol zitten met vanalles en nog wat, dan is er niemand thuis om de boel overhoop/vuil te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat klinkt dit bekend in de oren. Vanmorgen rond 5:30 gewekt door de jongste. Nog geprobeerd met een flesje pap maar helaas, om 6:15 er maar uitgekomen. Om 6:40 was nummer twee daar en om 7u kwam de laatste piepen.
    Enig voordeel? Heb de laatste uren ook wat achter de computer gezeten terwijl ze hier spelen en wat blogjes kunnen bijlezen ...
    Ik hoop dat het vroeg wakker ooit wel eens betert ...

    BeantwoordenVerwijderen