dinsdag 16 februari 2010

Sabotage!

Strijken, 't is niet het leukste wat er is, maar eens ik bezig ben ... loopt het wel.

Als de kids me niet saboteren ... ze kunnen dat goed ook al zijn ze zo nog klein!

stekker uittrekken
mijn gestreken goed te pakken krijgen en daar het hele huis mee rondlopen
aan de strijkplank staan draaien en keren zodat je wel moet stoppen

of zoals vandaag ...
strijkplank (met strijkijzer erop) een duw geven en ja hoor het ding ligt in stukken uit elkaar, het water liep eruit ... het strijkding is KAPOT!!!

Dus spijtig genoeg kan ik vandaag niet beginnen aan mijn berg strijk.
Morgen heb ik geen tijd om naar de winkel te gaan, dus het zal pas donderdag zijn ....

HELP wat voor berg ga ik tegen dan bij elkaar hebben????? Iemand interesse om mijn bergske kleiner te maken? Je bent altijd welkom!!

Ik zal dan nu maar genieten van een avondje zonder strijk.

Nu ik toch een nieuw strijkijzer moet kopen, welk merk en type gebruiken jullie en zijn jullie er tevreden van? Of gebruiken jullie dienstencheques voor die berg te verkleinen?

4 opmerkingen:

  1. Heb hier een simpel Philipske staan, die staat hier regelmatig goed in de weg te wachten tot er ALSTUBLIEF eens iemand tegenloopt. Pech dus, ik blijf strijken, al 3 jaar met dat ding. En dat doen we zelf want strijk wegdoen is dikke pikkendieverij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Plichtsbewust streek ik al mijn kleren, zoals mijn mama mij leerde, toen ik alleen ging wonen. Totdat ik mijn vriend leerde kennen. Hij begreep echt niet waarom ik zoveel tijd verspilde aan strijken. Nu plooien wij direct onze kleren op als ze van het rekje komen en alleen de hoogst noodzakelijke dingen worden nog gestreken en dan niet noodzakelijk door mij :-)
    't Is een grote last die van mijn schouders valt...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eens een keer een avond zonder strijken. Strijk jij dan echt elke avond? O.O

    Wij strijken eens om de 14 dagen ofzo, het zal niet veel vaker zijn.
    We strijken wij echt niet veel dingen. Ik kijk goed hoe ik dingen ophang en op die manier moeten jeansen, pulls, handdoeken enz niet gestreken worden. Shirts en kleedjes en bloesjes enzo, hang ik aan een kapstok om te drogen, dat scheelt ook veel werk.

    Ik heb lang een domena gehad, heeeel content van. Niet duur, maar heel rap warm en heel rap stoom klaar. Maar het is hier ook onlangs gesneuveld na 7 jaar dienst (al zal dat dan niet zo intensief zijn als bij jou, haha) het heeft ook ergens een stamp gekregen die em niet had moeten hebben.

    Nu heb ik eentje van Phillips zonder stoom dat eigenlijk boven stond om mijn naaiwerk te strijken (dat dan weer wel) tot het oude hersteld is of er een nieuw opduikt in ons leven. Dit is ook wel een goedje, al is het natuurlijk veel handiger (en sneller) te strijken met stoom!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Sabine: ja ik strijk gemiddeld toch om de andere dag en zaterdag en zondag. Dan blijf ik bij en blijft het overzichtelijk.
    De was in de kast krijgen is een ander paar mouwen. Dat lukt meestal als iedereen slaapt en dan ga ik natuurlijk niet in de kast rommelen bij de kinderen, dus hier moet ik nog iets op vinden.

    BeantwoordenVerwijderen