woensdag 13 januari 2010

Hoe doet u het huishouden?

Slaagt u erin alles aan kant te krijgen?



Zoals u kan zien worden mijn kasten met veel liefde uitgeladen, maar na het maken van de soep en de balletjes en pasta ... blijft alles wel staan en gaan ze rustig ergens anders verder spelen.

Als ik wil stofzuigen, strijken ... dan trekt de kleinste spruit het stopcontact uit .. de strijk gaat dan heel goed vooruit natuurlijk.

De stofzuiger heeft de meeste aantrekkingskracht ... terwijl ik een poging doe om te stofzuigen, gaan ze erop zitten (super natuurlijk). Het leukste van al is natuurlijk om zelf de handen uit de mouwen te halen en mama te helpen ... nu ja helpen ... het stopcontact had hij wel uitgetrokken.

Terwijl kleine spruit rustig staat te stofzuigen, zitten de twee andere rustig te overleggen hoe ze het wagentje nu gaan maken. (een cadeautje van overgrootmoeder)

Toch schatjes he!

Maar het huis aan kant krijgen, dat is wat anders.

6 opmerkingen:

  1. Het lukt me nog niet eens met een patatje dat nog niet mobiel is. Dus dat belooft

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @fievertelt: binnenkort zal je je tempo wel vinden, dat lukt wel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. haha! Dat moet idd niet evident zijn zeg! Maar toch: liever gelukkige kindjes dan een smetteloos huishouden denk ik dan maar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hihi hoe herkenbaar!! Hier heb ik het inmiddels opgegeven het huis langs kant te krijgen :-) het meest vervelende vind ik dat de jongste mijn voorraaddoosjes uit de kast haalt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Ilse, inderdaad dat is super tof! op een onbewaakt moment ligt de rijst wel eens op de grond. Ik probeer nu alles wat hoger weg te zetten, maar ze vinden dan wel iets anders! Ach ja!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bij ons help omhoogzetten ook allang niet meer, ze pakken een stoel en nemen wat ze nodig hebben om zich te vermaken. Soms grappig, soms echt niet. ;-)

    Stofzuigen is hier ook vaak een probleem. Kleinste (nu 20 maand) vind het fantastisch dat ik met mijn voet dat ding aan en uit zet, en natuurlijk... doet hij dat dan na, of trekt hij inderdaad de stekker uit.

    De grote (3,5) is dan weer boos als ik stofzuig, want dat wil hij zelf doen. Dan moet ik de slang wat korter maken en de kracht wat verminderen en dan zal hij die klus wel effe klaren.

    Als ik heb gedweild en ze zijn in de buurt vinden ze dat zaaalig om in het nat te gaan schaatsen, tot ze op de grond liggen.
    Ach ach, echt kraaknet zal het hier wel nooit liggen en sommige mensen vinden mij nonchalant omdat ik daar niet constant op zit te sakkeren, maar er zijn erger dingen in het leven.

    BeantwoordenVerwijderen